Månedsgebyr eller administrasjonsgebyr

Månedsgebyr eller administrasjonsgebyr hver måned er et annet type gebyr som bankene ofte legger på ditt lån. Du få en faktura i din nettbank hver måned som banken liker å legge et gebyr på. Dette gebyret er det vanskelig å vite hva banken bruker til, men du kan jo se for deg argumenter som utstedelse av faktura, oppfølging av månedlige betalinger og så videre.

Noen banker skriver fakturagebyr spesifikt på den månedlige fakturaen du mottar for å gjøre gebyret litt klarere. Da vet vi i hvert fall at gebyret er spesifikt for fakturaen vi mottar. De beste bankene gir deg en mulighet for å fjerne dette gebyret, enten ved å velge bort papirfaktura til e-postfaktura eller annen form for digital faktura.

Følg med på din månedlige faktura. Sjekk hva banken tar av ekstra gebyrer utenom renten. Det kan fort bli mye penger per måned som går bort på gebyrer. Da kan du bruke forbrukermakten din å bytte bort banken mot en annen som passer deg bedre.

Sammelign billig forbrukslån: https://loans.no/forbrukslan/